Fune
KIDACEK
crx
Klofkac
sneakfast
Des_Arthes
Obláček rozšiřuje možnosti nastavitelných serverů a opravuje chybu
Opět po čase zdravíme naše příznivce a přinášíme informaci o dění na našem milém Obláčku. Rozhodli jsme se rozšířit možnosti, jak ovlivnit nastavitelné servery, a proto zavádíme do našeho webového rozhraní následující “fíčury”, které rozšiřují funkci stávajícího systému.
Zavádíme tedy nové parametry serveru, které si můžete opět nastavit dle libosti:
- Survival mód – ZDaemon podporuje ve své poslední verzi tzv. Survival, který je primárně určen pro Cooperative mód. V kostce řečeno se jedná o hru s omezeným počtem životů, které si můžete nastavit;
- Teamautoaim – další novinkou poslední verze je schopnost nepočítat při automatickém zaměřování s hráči ve vlastním týmu. Možná to, hádám, ušetří nějaký ten datový a výpočetní tok, zlepší chování hry, a tak jsme se rozhodli jsme se podpořit i tuto novinku a zahrnout ji do našeho systému;
- Aircontrol – možnost ovlivnění chování “fyziky” hráče při pohybu ve vzduchu je již od počátku vývoje ZDaemonu, ovšem až nyní přinášíme možnost, jak si tuto vlastnost chování ve hře nastavit. V podstatě ovlivňujete míru ovládání Vaší postavy při pohybu mimo pevnou zem;
- Gravity – další vlastností je ovlivnění celkové gravitace ve hře. Opět si můžete pohrát a nastavit míru této veličiny jak budete chtít;
- Maxclientsperip – známá vlastnost, která mnohokráte zapříčinila nemožnost hraní více hráčů např. z jedné PC herny na jednom ZDaemon serveru, která do světa vystupuje pouze s jednou IP adresou. Pokud se tedy rozhodnete, že si chcete zahrát například s více jak čtyřmi hráči, kteří sedí v okruhu pár metrů, není nic lepšího, než si správně nastavit tento parametr před založením serveru;
- Rozšířená podpora botů – a tou je nastavení pomocí parametrů Minplayers a Removebotswhenhumans. Pokud si tedy chcete zahrát pouze s boty, nebo budete chtít po serveru, aby boty vykopnul po připojení určitého počtu “živých” hráčů, nastavte si tyto parametry.
Jednotlivé vlastnosti jsou ve zkratce popsány i v našem systému společně s podmínkami, jak můžete dané parametry nastavovat.
Závěrem o opravené chybě, kterou byla nemilá vlastnost, že po založení vlastního serveru naskakovala náhodná “startovací” mapa. Namísto map01 naskočila třeba map02, nebo map07. Tuto chybu jsme analyzovali a sjednali nápravu, aby se to již neopakovalo. Věříme, že je problém vyřešen :)
Prosíme všechny uživatele, kdyby narazili na jakoukoli chybu, aby nám tuto oznámili do našeho fóra. Díky a přejeme mnoho zážitků s naším Obláčekem. Enjoy :)
Nevypada, protoze DoubleThink s Oblackem uz nechce mit nic spolecneho a prozatim nemam zajem predavat treti osobe cely nas zdrojovy kod, ktery by postacoval k pochopeni systemu a poslouzil tak predelavce naseho enginu pro potrebu SkullTagu/Odamexu. Jinak SkullTag je nam velmi priznive naklonen a pochopitelne nase myslenka se jim velice zamlouvala a jsou ochotni nam vyjit maximalne vstric. Co jsem jednal s Torr Samaho, tak ten mne nabizel, ze na to nasadi programatory, kteri by to resili. Ovsem pak by to mohlo dopadnout tak, ze nam kod "ukradnou" a ztratime sve vydobite pozice. Ja bych velmi rad rozsiril Oblacka na zbyvajici porty, jenze osobne na to opravdu nemam cas a hlavne schopnosti to resit sam. Takze takhle na vysvetleni...
to Draza:
Ty mody invasion a jumpmaze budou asi jen pro SkullTag, ze?
<br />
kdyz by to do budoucna klaplo, bylo by to good.
Neřeknu, kdyby DoubleThink nesouhlasil, na to má plné právo a asi není moc přikloněn open source filosofii =) Nutit nikoho nikdo samozřejmě nebude... nemůže.
V dobach, kdy se to s Oblakem celkem hybalo DoubleThink nesouhlasil, abychom vypousteli jakekoli casti kodu a chapu to.
Dost nam s tim tehda pomohl Bond, ktery mel urcite znalosti ZDaemon kodu. Lidi, co to po nas chteli, jsme vzdy odkazovali na Bonda, protoze on disponoval tim zasadnim, co jsme pouzili v nasem systemu a bez jeho vedomi jsme to nevypousteli. Kdyz ma nekdo tohle v ruce, tak ma z velke casti vyhrano a muze na tom stavet.
Ja ani DoubleThink moc open-source nemusime, zpoplatnovat Oblacka nehodlame, i kdyz by se ted mohl DoubleThink hracama "vykoupit" aby udelal rozsireni na dalsi porty :)
Jednoduse receno respektuju jeho rozhodnuti, aby se kod samovolne nerozsiroval. Ovsem osobne bych proti tomu nebyl, kdyby po svete behaly systemy, ktere by byly oznackovany jako "made in Oblacek, Czech republic" :) Ovsem pochybuju, ze by se vsichni chovali cestne a sproste neokopirovali nase snazeni bez toho, aby alespon priznali, co za tim stoji...
Jediná náročnější část je Zdaemon connector, což není nic jiného, než běžné socketové spojení se serverem, jaké používá třeba IDE pro zjišťování počtu hráčů a podobně. Protože servery samozřejmě nekomunikují textově (ale pomocí byte streamů), je potřeba znát Launcher protokol - vědět jakou bajtovou sekvenci mám poslat a jaká se mi vrátí.
Tyto informace nám pro ZD tehdy poskytl Pascal (CodeImp) Heiden, který, jak se později všichni hráči mohli přesvědčit, měl o komunikačních protokolech ZD značné znalosti.
Ostatně tehdy byly dokonce veřejně popsány: http://web.archive.org/web/20050308035142/www.zdaemon.org/doc/protocol.html
Ostatní porty dooma mají porůznu protokol sofistikovanější - ST například používá Huffmanovu kompresi. Navíc s privátním kompresním stromem, takže je to svým způsobem i šifrování. Takže nic příjemného.
Závěrem - pokud někdo chce udělat kopii Obláčku, nic mu v tom v podstatě nebrání. Napsat funkci pro získání počtu hráčů je s výše zmíněným odkazem záležitost na hodinu práce.
Dokud bude Obláček fungovat, nebudeme jeho programy zveřejňovat.
Třeba se dočkáme i enginu3, pak bychom e2 klidně zveřejnili. Jeden semestr kompresních algoritmů mám za sebou, jeden semestr šifrovacích algoritmů před sebou - pokud by komisi nevadila diplomka na téma Doom2... ;)
Zpoplatnit Obláček nemusíme - už ho platíte ze svých daní ;)
Na Oblacku (i sesterskem cirrus.sh) bezi dohromady 8 ST serveru.
Nahodit zaheslovany ST server by samozrejme slo, jenze nevim, jak resit otazku, kdy si tam budete chtit hodit jiny WAD, nebo zmenit nejake zasadni nastaveni, ktere se nacita pri spousteni serveru. Nebo to snad nejak jde? Pochybuju...
Posleze pres web. rozhrani byste si server (resp. sluzbu, ktera server obsluhuje) restartovali a tim by se nacetla Vami aktualne nastavena/zmenena konfigurace serveru. Cili ve vysledku by to bylo jako takova o dost komplikovanejsi verze nastavitelneho serveru. Co vy na to? :)