Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

Novinky 2003

[ 22. 12. 2003 ][ 0:50 ] mr.twister
A další nové informace o Doom 3
Kufi nám na fóru nechal velmi zajímavou zprávu (no spíš bych to nazval článkem:), která je plná nových informací o Doomu 3. Tohle by si opravdu nikdo z Vás neměl nechat ujít.
Výňatek z pásáže o zbraních:

  • Navrat stare dobre BFG ! BFG je ted mnohem podobnejsi te z puvodniho Dooma ,nez BFG v Quake 3 (tim me opravdu hodne potesily,v Q3 to byl obycejnej flusač plazmy).
  • Rakety pujdou sestrelovat plazmou.Revenant s raketometem na ramenou si na nas nepride
  • Rotacni kulomet ma 2 mody strelby: prvni je strelba s vysokou kadenci,druhy mod je urcen na velke vzdalenosti.
  • Tajuplna Soul cube (schránka duší) je starobyla zbran stvorena pred miliony let pradavnymi kulturami k zastaveni pekelne invaze a byla pouzita v epicke bitve mezi dobrem a zlem davno pred tim nez byla Zeme takova jak ji zname nyni.Vydate se pro ni do hloubi samotneho pekla.Zda se ze BFG bude proti ni pouha strikaci pistolka !

[ 11. 12. 2003 ][ 22:35 ] mr.twister
Uchopte číše, DooM slaví 10. výročí
Pokusil jsem se najít některé zajímavé články související s narozeninami DooMa a musím říct, že jsem docela zklamán - aspoň co se týče českých herních webzinů. Neobjevil jsem totiž ani jedinou zmínku (pokud nepočítám GZ:) a to jsem prohledal dobrou desítku nejznámějších českých gamewebů. No nic, řekl jsem si a zabrousil na anlickou část internetu.

Jak jsem byl zklamán u nás, tak mě velmi zahřálo u srdce, když jsem navštívil gamespy. Zde totiž nezapoměli a už od pondělka tu běží týdenní blok článků o Doomovi - DOOM - 10 Years of Hell. Rozhodně doporučuju zkouknout, je tam toho dost. Jako obvykle jsem šel prvně na galerie screenshotů a jsou bezvadný (každej level je aspon 1x vyfocen:). Dále je tu spousta komentářů od osobností z herního průmyslu (vývojářů, programátorů atd), kteří vyjadřují svůj názor na Doom. Dnes vyšel zajímavý článek - The DOOM Dudes: Where Are They Now?, který se zabývá nynější činností výrazných postav id Softu, kteří měli co do činění s Doomem. A pozor zítra, vyjde článek Secret DOOM 3 Stuffs, takže se asi máme na co těšit.

Nezklamal mě ani Doomworld se svojí sekcí 10 Years of DOOM. Pokud mě na gamespy zahřálo u srdce tak při sledování doomworldu se mi rozbušilo až k hranicím, za kterou by se nemusel stydět průměrný kardiak. Články zde jsou mnohem propracovanější, jen je škoda, že jsou tak "zatrčený". Celkově jsou ty články dost divně srovnaný a musíte se docela složitě proklikávat, ale pokud to přečkáte, výsledek stojí za to. Nejvíc se mi líbily články o wadech - zde, obsahující několik vynikajích wadů a megawadů za těch 10 let. Další série článku se zabývá historií dem - zde. Mimochodem je tu i zmínka o Doomanix, takže jacku zabrus tam:). Nejzajímavější je tu potom asi rozhovor s Adamem Hegyiem - dnes legendárním doomařem a adminem compet-n v jedné osobě. Druhý rozhovor je pak s Bahdko.
Na Doom2.net pak můžete najít jakousi historii dm v USA. To už je spíš pro nadšence nebo hardcore doomaře:). No přece jen si neopustím malou reklamu a nahodim svůj článek z GZ - DooM slaví 10. narozeniny.
A na úplný závěr přikládám screenshot z planetdoom, kterej nemá chybu:

[ 10. 12. 2003 ][ 1:13 ] mr.twister
!Happy 10th birthday DooM!
10 let uplynulo od vydání legendární hry, u které ještě dnes prosedíme pěkných pár hodin denně. A nezdá se, že by se v letech dalších mělo něco radikálně měnit. Pokud ne k lepšímu tak k horšímu už vůbec ne. Nezbývá nám tedy nic jiného než otevřít aspoň 10 let starý víno, pozvednout pohár a připít (ne se vožrat jak dogy) na dalších pár DooM let.
U příležitosti této významné události jsme se rozhodli vyhlásit soutěž! Půjde o vytvoření plakátu s tématikou 10. narozenin DooMa. Můžete použít jakýkoliv obrázek, který bude mít co do činěním s DooMem a upravit jej k obrazu svému. Všechny výtvory posílejte na e-mail: mr.twister@idoom.cz. Redakce [id]oomu poté ohodnotí všechny došlé plakáty a vybere 3 nejlepší. Rozhodl jsem se věnovat první cenu:)
1. cena: originální hra Gladiators
2. cena: 2 CD s DooM tematikou (klasika i Doom 3: porty, obrazky, dema, texty, videa atd)
3. cena: DooM plakát (formát A3 - větší mi prý nevytisknou)
Uzávěrka soutěže je 31. 12. 2003. Těšíme se na Vaše nápady a doufáme, že aspoň 3 dorazí - jinak zabaví ceny id team:).

[ 5. 12. 2003 ][ 22:47 ] FatalDooM
DooM3.com
5.11.2003 byla spuštěna oficiální stránka DooMa 3 - Doom3.com. Stránka je celá ve flashi. Na pozadí je Hell Knight a celé to doplňuje strašidelná hudba…ale co vám to budu povídat mrkněte na to! No moc by mě zajímalo co se vyklube z UAC? Pár nadšenců hned na to udělalo velmi hezký wallpaper, který si můžete hodit na plochu: 800x600 a 1024x768 A aby těch obrázků nebylo málo tak mám pro vás ještě další:


[ 29. 11. 2003 ][ 0:21 ] FatalDooM
Krabička pro DooM 3
Nedávno se v online shopu na Gamestop objevily obrázky z boxu ve kterém se bude pravděpodobně prodávat DooM 3. V krabičce by se měla nacházet figurka Baron of Hell. Poté se ale objevila nová krabička tentokráte s figurkou Pinky Démona, která se mi zamlouvá mnohem víc!

Baron of Hell


[ 26. 11. 2003 ][ 23:21 ] FatalDooM
Nové informace o Doomu 3
Na stránce AMD si můžete přečíst informace z NVIDIA Editor Day, které se zúčastnil i šéf id Software Todd Hollenshead. Pro nás nejdůležitější zprávou je potvrzení vydání DooMa3 na 1. kvartál roku 2004 (vypadá to na březen). Dále Todd Hollenshead prozradil velikost plné instalace - ta by se měla mít úctyhodné 3GB! Jestli se bude DooM3 prodávat na DVD nebo na CD zatím nebylo řečeno, ale já bych se v dnešní době přikláněl spíš k tomu DVD.

[ 8. 10. 2003 ][ 13:38 ] FatalDooM
DooM 3 poběží max. na 60fps
Na Nvidia Editors´ Day oznámil šéf id Software Todd Hollenshed, že DooM 3 engine nepoběží rychleji jak 60 snímků za sekundu! Proto na PC.IGN hned vyzpovídali Johna Carmacka, co vedlo Id Software k tomu kroku? John Carmack odpověděl:
"Herní simulace v DooM 3, včetně pohybů hráče, běží na 60 Hertzů. Kdyby byly pohyby renderovány rychleji, některé části animace (snímky) by se renderovaly zbytečně vícekrát. Napevno nastavená rychlost vykreslování odstraňuje některé problémy, které měl Quake III, kdy například některé skoky mohly být provedeny jenom při určité rychlosti vykreslování. V DooMovi je tomu jinak, protože pohyby postavičky ve hře odpovídají přesně tomu, jak s ní pohybuje hráč. A není to ovlivňováno tím, jakou rychlostí je hra vykreslována grafickou kartou"
A co z toho vyplývá? Nemusíte se bát ,že DooM 3 poběží na vašem monitoru pouze na 60 Hz (jak se spoustu lidí domnívalo), ale pouze engine bude vykreslovat 60 fps (obrázků za sekundu), takže pokud budete vlastnit počítač, který zvládne v DooMovi 3 např. 120 fps, uvidíte každý obrázek 2x! A co vedlo Carmacka k takovému kroku? Např. už zmíněný Quake III, který takovým omezením nedisponuje, se chová při určitém počtu fps různě. Byly zjištěny určité hodnoty např. com_max fps”125” a sv_fps “125“, při kterých se engine chová , "jinak" (skáčete do větší vzdálenosti nebo při pádů z výšky vám neubývají životy atp). A tomu chce John Carmack předejít!
Btw.: Dnešní nejvýkonnější karty (ATI Radeon 9800XT a NVIDIA GeForce FX5950) nezvládnou DooMa 3 v 1024x768 s max. detaily na více jak 70 fps, takže se zatím nemusíte obávat,že budete těmi 60 fps o něco ochuzeni:).

[ 28. 10. 2003 ] FatalDooM
Nový obrázek Hell Knighta
V preview na Yahoo Games se objevil nový screenshot Hell Knighta, který oproti alphě doznal pár kosmetických úprav. V poslední době se o doomovi moc nemluví (že by klid před bouří?), ale vy se můžete kouknout na galerii dalších screenu na tiscali.games.

[ 8. 10. 2003 ] FatalDooM
Rozhovor s Timem Willitsem
V rozhovoru pro PlanetQuake designér Tim Willits prohlásil, že se Railgun skutečně v plné verzi neobjeví! Důvodem je malý počet rozlehlých lokací, kde by se dal Railgun využít (Quake II taky neměl spoustu rozlehlých lokací a Railgun tam byl hojně využíván). Tim Willits také pochválil Kennetha Scotta, který se stará o tvorbu modelů postav. Jeden takový model zvládne udělat sám během jednoho týdne. Id software se rozhodli, že nebudou ukazovat na screenshotech ze hry žádné závěrečné bossy…. prý se máme těšit na úplně něco nového. Také pokoušejí implantovat do multilpayerových map různá monstra, prý za účelem zpestření hru. (Omg ,sorry chlapci ,ale tudy cesta nevede :)

[ 2. 10. 2003 ] FatalDooM
Nové obrázky z DooMa 3
V PC Gameru se objevil nový obrázek z DooMa3. Na obrázku si můžete z blízka prohlídnou Revenanta v celé své kráse. V přiloženém článku by jste se dočetli, že hlavní postava nebude mít helmu ani v případě návštěvy na povrch Marsu, DooM3 nebude definitivně obsahovat žádná ovladatelná vozidla, ale v id software už teď testují prototyp buginy a počítají s tím, že by v budoucnu mohli vzniknout módy, které by využily jejich engine. Další obrázek uvolnil časopis Gamespot ve svém singleplayerovém preview.

Obrázek z PCgameru
Obrázek z Gamespotu

[ 28. 9. 2003 ] FatalDooM
Poprázdninové novinky z Dooma 3
Prázdniny už dávno skončili… pro spoustu z nás začala škola a povinnosti. Zábava v tomto případě musí jít stranou! To se bohužel nevyhlo ani idoomu. Konečně jsem měl trošku víc času a tak jsem pro vás připravil pár starších novinek, aby vám nic neuniklo:

QuakeCon 2003 - QuakeCon sice už dávno skončil, ale mám tady pro velmi zajímavý komentář člověka, který měl to štěstí a mohl si DooM3 multiplayerové demo vyzkoušet na vlastní kůži. Nejzajímavější část přeložil ve fóru na games.tiscali jeden velký fanda DooMa3 - Kufi. Výtažek z rozhovoru jsem pro vás připravil zde.

ID net - Moc informací se zatím neobjevilo, ale id software připravuje tzv. ID net což by mohla být obdoba battle.netu. Battle.net je server, který umožňuje hráčům Blizzardu hrát všechny jejich hry (StarCraft, WarCraft, Diablo). Na Battle.netu hraje denně milióny lidí a to bez nejmenších problémů a výpadků, což můžu ze své vlastní zkušenosti potvrdit. Doufejme, že se něco takového podaří i id software!

PlanetDOOM - Nedávno se objevila další zajímavá stránka o DooM3 - PlanetDOOM. Tato stránka patří do velké rodiny stránek PlanetXXX např. PlanetQuake, PlanetUnreal nebo PlanetHalfLife. Je to profesionální stránka se spoustou novinek, downloadů apod. Až vyjde DooM3 bude jistě tato stránka patřit k jedním z vašich nejnavštěvovanějších, protože servery Planet nabízejí na svých stránkách stahování patchů, mnoha map, modifikací a videí, které běžné fandovské stránky nenabízí.

[ 19. 8. 2003 ] FatalDooM
QuakeCon 2003
Konečně se objevily první zprávy z QuakeConu 2003. Jak jste se mohli dočíst v minulé novince id software připravil speciální DooM III multiplayer demo a každý kdo chtěl si ho mohl vyzkoušet! Demo mělo uzamčené rozlišení na 640x480 bez zapnutého antialiasingu. Na nedostatek výkonu si hráči rozhodně stěžovat nemohli, protože počítač na kterém bylo demo prezentováno vypadal následovně:

CPU: AMD Athlon 64 (engineering sample)
Motherboard: NVIDIA TOP SECRET nForce Motherboard Technology
Video: NVIDIA GeForce FX5900 Ultra GPU-based Leadtek Winfast A350 Ultra
RAM: 512MB DDR 3200
Hard Drive: Western Digital 80GB 7200RPM

QuakeCon se letos obešel bez Johna Carmacka, který byl nemocen. Ale v pohodě ho zastoupili zbylí členové týmu - šéf firmy Todd Hollenshead, hlavní designér Tim Willits, programátor Robert Duffy a animátor Fred Nilsson. A co multiplayerové demo? Kromě nadšení hráčů z realistických efektů a detailních postav se zde objevila jedna úplná novinka a tou je přepracovaná detekce zásahů! Určitě jste si někdy všimli, když někdy vystřelíte ze zbraně a trefíte protivníka např. pod ruku, tak jej můžete zabít. To je způsobeno tím, že zásahová zóna je tvořena jakousi pomyslnou krychlí. Teď už by se nic takového stávat nemělo. V DooMovi III budete muset trefit přímo část protivníkova těla! V demu se zatím objevila pistole, brokovnice, kulomet, plasma gun a raketomet. Byla tu i možnost použít vlastních pěstí (ale z nich se stávala silná zbraň až po sebrání "Bersekr power-up"). Kam se poděla motorová pila nevím, ale asi si ji id software schovávají spolu s BFG až do finále. Při této příležitosti byly také oficiálně uvolněny dva screenshoty z multiplayeru ve vysokém rozlišení.

Doom 3 multiplayer
Doom III Logo
Doom 3 multiplayer

Kromě DooMa III se na QuakeConu mluvilo o připravovaném čtvrtém dílu Quaka, kterého má na starost firma Raven Software. Quake 4 se prý stále nachází v rané fázi vývoje a první větší informace by se mohly objevit až příští rok na QuakeConu. Zatím je známo pouze to, že Quake4 poběží na vylepšeném DooM III enginu a možná by se v něm měla objevit i ovladatelná vozidla.

[ 3. 8. 2003 ] FatalDooM
Krátké zprávy
Doom 3 multiplayer test - ID software spolu s firmou Activision se rozhodli, že vypustí DooM III multiplayer test! Umožní tak hráčům zahrát si DooMa III ještě před vydáním, podmínkou je ale dostavit se na QuakeCon :-). Hráči si budou moci zahrát deathmatch ve čtyřech v mapách, které vytvořil id software spolu s Splash Damage. Splash Damage jsou autoři např. levelů pro datadisk Wolfenstein: Enemy Territory. QuakeCon se koná od 14. - 17. srpna v Dallasu, takže pokud máte náhodou cestu kolem můžete si DooMa III vyzkoušet přímo v akci!

Hardwarové nároky - lidé z sajty The Phobos Lab se zeptali přímo Johna Carmacka jaké budou minimální HW nároky DooMa III a ten jim stručně odpověděl emailem:

1GHz procesor
256 MB RAM
GeForce 1 nebo Radeon 7xxx

Termín vydání - Activision (distributor id software) už nepočítá s vydáním DooMa III o Vánocích tohoto roku. Ve svém plánu uvádí začátek roku 2004 konkrétně leden-březen 2004. DooM III vyjde prostě až budou lidi z id software se svým dílem spokojeni. Společně s tímto článkem se objevily i nové screenshoty bouhužel autoři článků na Gamezone a později i na games.tiscali se domnívali, že se jedná o obrázky oficiální. Bohužel je musím zklamat - jsou to pouze leaknuté obrázky z alphy :-), i když opravdu povedené.

[ 22. 7. 2003 ] FatalDooM
Rozhovor s Timem Willitsem v PC Gameru
V článku časopisu PC Gamer se objevil rozhovor s Timem Willitsem o Doomu III. Kromě již dříve známých informací to vypadá, že by engin mohl být hotový a dále se pracuje na příběhu. Jinak stále platí, že multiplayer bude pouze 4 hráče. Kromě klasického Deathmatche přibude i Last Man Standing, kde by měli být právě využity hry stínů! Nevím jak se s tím v id software vypořádají, ale téměř všechny efekty lze jak z menu popř. z configu vypnout. Vypnout stíny zabere komukoli pár milisekund. To by mohlo způsobit nezadržitelné podvádění a tolik avizovaná atmosféra z nočního boje by byla ta tam. Na druhou stranu nemůžete zakázat vypnout některé efekty hráčům na slabších strojích, kteří si snížením efektů ve hře zvýší plynulost hry! Moc by mě zajímalo jak se s tím vypořádají. Naskenovaný obrázek z časopisu si můžete prohlédnout zde.

[ 20. 7. 2003 ] FatalDooM
DooM III stránky
Poslední měsíc se kolem DooM III scény vůbec nic zajímavého nestalo. Připomíná mi to trochu klid před bouří.A možná ta bouřka brzo začne protože 14. - 17. srpna se koná QuakeCon 2003 a jako vždy na něm John Carmack odhalí nějaká tajemství týkající se DooMa III. Z id software před nedávnem utekly informace - viz gamestar.de, že by se dokonce mohlo jednat o demo se dvěma levely, ale sám tomu moc nevěřím. Necháme se překvapit! Zatím jsem pro vás připravil seznam všech nejlepších DooM III pages ...

České sajty:

  • www.idoom.cz - nejčastěji aktualizovaná česká stránka věnovaná DooM I, II, III scéně (hehe to jsme my :-)
  • www.doom3.cz - další česká stránka
  • www.doom3cz.net - Zatím nejnovější přírůstek do rodiny, momentálně bez častější aktualizace, trochu ale zavání komercí

Zahraniční: tady to vypadá o poznání líp. Většina těchto stránek je německých. A to i když jsem preferoval stránky anglické tak s těmi německými se nedají srovnávat. DooM III je v Německu velmi populární!

  • www.doom3maps.de - Je bezkonkurenčně nejlepší stránka věnovaná DooMovi III na světě. Každý den novinka, nebo zajímavý článek, spoustu downloadů a jak samotný název napovídá můžete si zde stáhnout mapy do alphy! Co se týče alphy tak se zde dozvíte naprosto vše od obrázků počínaje až po podrobný popis tvorby map konče. Součástí je také velmi navštěvované auditorium. Nedávno se objevila anglická verze této stránky na www.doom3maps.net.
  • www.doom3.de - druhá nejlepší stránka, setkáte se zde s velmi častou aktualizací. Co se týče novinek tak se zde velmi často objevují i nejnovější informace o hardwaru spojeného s DooMem III.
  • www.doom3zone.de - opět další německá DooM III stránka. Kromě hezkého vzhledu zde najdete pár screenshotů a obrázků, které si můžete dát na plochu. Taky zde najdete téměř kompletní seznam videí (oficiálních i neoficiálních). Trochu to ale pokulhává s častější aktualizací.
  • www.doom3.dk - Taky dobrá stránka s pravidelnou aktualizací a s častými anketami, byla také jedna z prvních Doom III stránek.
  • Doom3 Genetic - Tato stránka je věnovaná připravované modifikaci pro DooMa III ale kromě toho se zde dozvíte i jiné informace.
  • DooM-3.net - další německá stránka, příjemně do modra zbarvená page
  • DoomIII Files - zde najdete kromě velkého množství různých souborů i možnost si předobědnat DooM III.
[ 8. 6. 2003 ] FatalDooM
První oficiální DooM III benchmark
Na největším světové hardwarové stránce tom´s hardware se objevil první oficiální test DooMa III. Ten probíhal na tzv. DooM III special preview speciálně vytvořeném společností id Software. A na čem to lidé z tomshardware otestovali? Pro test použili nejvýkonnější procesor dneška P4 na 3.06 Ghz s 2x256 RDRAM 1066 a operační systém Win XP Prof. Testování probíhalo jak při maximálních detailech, tak při středních a nebo se zapnutým antialisingem v různých rozlišeních! Zde jsem vybral nejzajímavější údaje z testu:

High - rozlišení 1024
High - rozlišení 1600
Medium - rozlišení 1024

A co s toho vyplývá? Měli bychom začít pořádně šetřit, protože DooM III je pořád plánován na prosinec tohoto roku! Radeon 9800Pro koupíte u nás přibližně za 16000 Kč s DPH a GeF FX 5800 Ultra za 15000 Kč. A pokud čekáte na něco lepšího, tak do konce roku by se mohla objevit další karta od ATI pod označením R360 .Hlavním vylepšením by měla být vyšší frekvence jádra a to na 420 MHz a paměti by měli být DDR-II taktované na 800 MHz s 256 bitovou sběrnicí! Už se nemůžu dočkat...

[ 5. 6. 2003 ] FatalDooM
Rozhovor s Johnem Carmackem
Na největší herní výstavě E3 udělal John Carmack rozhovor pro Gamespot. Nejdůležitější informace z rozhovoru, které by Vás mohli zajímat: id Software se rozhodl použít pro animaci lidských postav technologii motion capture, animace monster a zbraní vytvoří ručně. John Carmack se také vyjádřil k velmi důležité věci a tou je ukládání pozic ve hře. I když toho moc neřekl rozhodně můžeme očekávat radikální změnu. Např. by se mohlo jednat o omezení savů na jednu misi nebo by se hra sama uložila při nějakém check-pointu. Co se týče délky hry, tak DooM III nebude vybočovat z trendu dnešní doby tzv. bude se jednat o středně dlouhou hru plnou akce. Co se týče HW náročnosti zatím se v id Software nerozhodli zda umožní vypínání stínů přímo z menu (stínovaní zabírá velkou část HW nároků). To ale podle mě není vůbec podstatné, protože kdo nebude chtít stíny a podobné finesy jako třeba bump mapping tak je vypne přímo v configu!

[ 3. 6. 2003 ] FatalDooM
Microsoft si chce koupit exklusivitu na DooMa III
V americkém magazínu Wired vyšel článek o vývoji DooMa III. Dočetli by jste se v něm, že Microsoft si chce koupit exkluzivitu na DooMa III pro Xbox. Microsoft by tím získal skvělou hru, která by přimněla spoustu lidí si Xbox koupit (kromě 3D akce Halo si toho moc na Xboxu nezahrajete). Samozřejmně za to id Software nabízí nemalé peníze. Ale v id se ještě nerozhodli.
Další zajímavou zprávou je i to, že id Software počítá se vznikem singleplayerového mission packu (datadisku J). Také se objevily informace o tom, že id Soft vytvořil program, který dokáže náhodně generovat levely. Touto schopností byl zatím obdařen pouze multiplayer v Soldier of Fortune II, který byl však velmi jednoduchý!

[ 29. 05. 2003 ] FatalDooM
Rohovory s lidmi z id Software
Několik odkazů na rozhovory, které se na idoomu neobjevily Vám nyní přináší s drobnějším spožením.
Todd Hollenshehads v rozhovoru pro GameStar.de řekl, že DooM III je z 90% hotový, ale připadá mu jako by bylo ještě 90% práce před ním. Zatím je stále DooM III plánován na konec roku 2003. Potom se na internetové stránce playboy objevil rozhovor s Trentem Reznorem, který pracuje na hudbě k DooMovi III. Mimo jiné tam píše, že je to dost komplikovaná a náročná práce. Celý rozhovor si můžete přečíst zde. Dále se uskutečnil na Game Developer Conferenci rozhovor s Graemem Devinem. Detaily si můžete přečíst na Gamespy.

[ 25. 05. 2003 ] mr.twister
[id]oom backup complete
Dnes se mi povedlo dat do kupy všechny ztracené novinky po výpadku serveru. Původně jsem si myslel, že to zabalím, protože chyběly skoro celé 2 měsíce, ale jednoho přišel mejl od Kelvina: Ahoj, trochu sem se pohrabal v archivech google a našel jsme náké ztracené novinky k idoomu. Posílám je přílohou. Škoda, že jsem si na ten archiv nevzpomněl dřív, třeba náké chybějí :(( Chyběli pouze 4 newsy a ty sem vysmažil ze svýho disku. Nezbývá nám tedy nic jiného než Kelvinovi poděkovat, protože nám s timhle dost pomoch. To však neznamená, že ho některý člen [id]oomu nechá na lanu vyhrát:).

[ 24. 05. 2003 ] mr.twister
dqdDooM mění svůj nick
Včera mi došel e-mail od kolegy dqdDooMa, ve kterém mi sdělil, že si mění svůj nick. Jeho původní se prý špatně pamatuje a špatně se vyslovuje. Já musím jen souhlasit:). Od teď a navždy je jeho nová přezdívka FatalDooM.

[ 15. 05. 2003 ] mr.twister
Doom III na E3 - skvělé video
Na chvíli jsem přerušil proces drcení se všeho možnýho a nakouk sem na net. A hle, ze všech světových herních serverů se valí informace o Doomu III a hlavně o novém 31 mb videu, které překoná vše, co jste kdy viděli. Před 2 dny bylo publikováno potajmu pořízené minutové video (2,30 MB), které bylo velmi zajímavé. Ale to co přišlo dnes je naprostá bomba! Celé trvá 3 minuty a hlavně je ve velmi dobré kvalitě. Jak by také ne - je to totiž oficiální video, které poskytl id Software. Pokud máte zájem, tak na Tiscali Games je pěkný popis i obrázky. A nakonec sosání - takže: High-res = 31 MB nebo Low-res = 10 MB.
Jinak pls omluvte dočasný proces málo časté aktualizace idoomu, které je zaviněn naší zaneprázděností. Smash je dokonce úplně ze hry, nemá totiž stálý přístup na net. Co se týče news, tak v příštím týdnů by se to možná mohlo zlepšit.

[ 25. 02. 2003 ] dqdDooM
Petice za kooperativu v DooMovi III
Na internetových stránkách gopetition se objevila petice za kooperativní hru v novém DooMovi. Pokud se chcete připojit, můžete přímo zde. No řekněte sami kdo z Vás by nechtěl multiplayer? Vždyť DooM ho předvedl jako jedna z prvních her vůbec. [ 24. 02. 2003 ] dqdDooM
Nový obrázek z DooMa III
Na internetových stránkách časopisu Computer Gaming World se objevil nový obrázek z DooMa III. Můžete si na něm prohlédnout docela velkého drsňáka s motorovou pilou. Na obrázek se můžete mrknout zde. Jestli čistě náhodou nebude DooM III 18+ tak bude 25+ !!!

[ 03. 02. 2003 ] dqdDooM
Carmack o Nvidii FX
John Carmack se nedávno vyjádřil ve svém .planu na Bluesnews k nové grafické kartě od Nvidie FX. Podle překladu z games.tiscali (Já bych se neodvažoval takový článek překládat) Carmack řekl:

V součatnosti je Nvidia FX nepatrně rychlejší ve většině scén DooMa III než ATI Radeon 9700, ale občas narážím na místa, ve kterých je Radeon 9700 napřed.Určit nyní, která karta je pro hru lepší, je komplikované, protože obě využívají k renderování DooMa rozdílné způsoby.

John Carmack se také vyjádřil i k hlučnému chladiči na kartě:

Nvidia FX v současnosti má kromě beta-driverů ještě další nevýhody: Zabírá dva sloty a když se roztočí větrák chladiče na plný výkon, je velmi hlučný. Já nejsem obvykle ten, kdo by si stěžoval na hluk větráků, ale Nvidia FX mě obtěžuje. Používám FX v mém primárním systému na práci a tak později můžu otestovat více způsobů renderování na nVidii, protože cítím, že má nVidia stále poněkud lepší ovladače (i když ATi pokračuje v jejich vylepšování). Typickému hráči nejsem v současné době schopen říci, která karta je lepší. Pro vývojáře který pracuje na budoucích technologiích je to něco jiného. Nvidia FX má některé metody renderování pomalejší, ale zase má ohromný počet instrukcí. V této souvislosti znovu narážím na programové limity, které má R300.

Já si myslím, že kupovat Nvidii FX nemá za těchto okolností smysl. Za předpokladu, že karta bude určitě dražší než Radeon 9700 a výkon nebude zas o tolik větší a navíc jako bonus dostanete hlučný chladič! No a jak John Carmack nakonec řekl: A jako vždy, brzo přijdou lepší a rychlejší karty!

[ 01. 02. 2003 ] dqdDooM
DooM III Invasion - nové video
Na Doom3zone se objevilo další fanovské video. Autorem je doomař Falco. Ale upřímně řečeno teda nic moc. Video je dlouhé něco přes tři minuty, celé se to příšerně cuká, nastavení detailů ve hře je naprosto hrozné a ještě vybral ty nejhorší záběry, které mohl vybrat. Udělat dobré video není zas tak snadné jak by se mohlo zdát, co se líbí vám se nemusí líbit 90% populace a tohle je třeba ten případ. Pokud nemáte co dělat, nebo chcete jen tak provětrat svůj modem klikejte zde (28MB). My si počkáme na lepší kousky.

[ 25. 01. 2003 ] dqdDooM
[id]oom na doom3maps
Zatím největší page věnovaná DooMovi III doom3maps nám věnovala jednu celou novinku. Velice mě to potěšilo, protože si myslím, že si takovou pozornost [id]oom zaslouží. I když náš Frag-counter nemá zas takové velké číslo jsme tady už hodně dlouho a vždy jsme patřili mezi českou elitu (co víte třeba teď i světovou : -). Moc toho o nás nenapsali ,ale jak zní jedno přísloví: nemusí pršet, hlavně když kape. Pokud umíte alespoň trochu německy můžete si to přeložit:

Offenbar sind unsere News auch länderübergreifend. Wie auf einer tschechischen Doom III Fan site Seite http://www.doom3.sf.cz/ zu lesen ist, wurden wir dort zum Thema Maps erwähnt. Naja, leider sind meine Sprachkenntnisse in diesem Bereich nicht so gut, aber vielleicht ist ein Besucher unserer Seite in der Lage einen inhaltlichen Wortlaut abzugeben : -).

[ 23. 01. 2003 ] dqdDooM
Doom III mapy # 2. část
Vítejte v druhé části článku Mapy do Doom III alphy. Rozhodl jsem se, že když někde nějakou dobrou mapu objevím stručně Vás s ní seznámím. Celkem jsem už hrál přes 10 map a tyto 3 se mi zdají nejlepší:
  • Coolest - map1.map (? MB) - Je to jedna z nejlepších map a její HW nároky jsou poměrně nízké. Děj se odehrává v trošku diskotékovém prostředí (trošku hodně: -). Dokonce si zde můžete zastřílet s plasmou, raketometem a dokonce i plamenometem. Ten plamenomet by jste museli vidět : -).
  • Doomed - Doomed_2.map (8 MB) - Toto je zatím nejlepší mapa a kvalitou by se dala téměř přirovnat k originálu. HW náročnost je přibližně stejná jako v původních mapách v alphě.
  • Onan - Onan.map (2,1 MB) - Hw náročnost této mapy je trošku větší. Mapa je celkem rozsáhlá a můžete se v ní projet např. i ve výtahu. Jinak je dost propracovaná a je vidět, že si na ní autor vyhrál. Tuhle mapu budete muset spustit složitějším způsobem. Nejdříve mapu normálně nainstalujete a potom do konzole -spustí se tímto způsobem ,,~,, napíšete ,,testmap onan/onan,, -mapa se otestuje a poté už klasicky mapu spustíte. Přeju hezkou zábavu!
Pozn.: Pokud si budete chtít stáhnout mapu z doom3maps budete se asi muset zaregistrovat! Pokud nevíte o čem v tomhle článku goo, mrkněte se do 1 části.

[ 12. 01. 2003 ] dqdDooM
Doom III mapy # 1. část
Každý kdo vlastní DooM III alphu dávejte velký pozor! Několika nadšencům se podařilo vytvořit do alphy nové mapy. V tomto úvodním článku vás s nimi seznámím. Asi si říkáte, kde takové mapy najdete. Je to naprosto jednoduché. Na netu se objevilo pár stránek věnující se této problematice. První z nich je Doom3maps.de - je to rozhodně nejlepší stránka, mimo jiné zde najdete spoustu novinek. Mapy najdete v sekci Download pěkně seřazené podle abecedy. Myslím, že pokud si je budete chtít stáhnout musíte se zaregistrovat. Já už jsem byl zaregistrovaný dřív tak nevím. Druhá sránka je GOTDoom3 - zde si mapy můžete stáhnout bez registrace.

Jak mapy zprovoznit? Každá mapa musí obsahovat soubor s koncovkou .map + případně další přiložené. Ty stačí zkopírovat do adresáře např. C:/DooM_III/base/maps …. Některé mapy mohou obsahovat i nové textury, zbraně a podobné věci - ty je také nutné do adresáře base zkopírovat. Dokonce jsem narazil na mapu která měla vlastní instalční program :- ). No potom je důležité mapu spustit. To za nás jednoduše provede program Tweaker 1.1 (článek z 21.12.02 ) - bez tohoto programu to nemá skoro cenu, protože by jste museli zadávat ,,cestu,, zdlouhavě do konzole ručně. Budete-li mít jakýkoli problém nebo dotaz ozvěte se nejlépe v našem auditoriu DooM III Alpha.

[ 06. 01. 2003 ] dqdDooM
DooM III info
Na serveru Doomzone se objevily nové informace o DooMovi 3. Dočtete se zde např. že DooM III logo, které se objevilo v alphě není ještě ve finální verzi. TrueForm, neboli speciální funkce karet ATI (pomůže dopočítat pár polygnů navíc) ještě není implantovaná. Celý DooM bude mít přibližně 30 levelů. Zatím to vypadá špatně s multiplayerem ... ten by se měl dodělat až později po finální verzi jako update :-( .